Cervera es vol potenciar com a marca de qualitat
La Paeria iniciarà l’elaboració d’un Pla Estratègic de turisme per a la ciutat. Segons el paer en cap, Ramon Royes, “aquest és un projecte estratègic imprescindible per ordenar totes les actuacions que han de portar a promocionar la ciutat de Cervera a la resta del món”.
L’objectiu és aconseguir que Cervera es converteixi en una marca de qualitat i es promocioni per captar un turisme també de qualitat que visiti la nostra ciutat i doni vida als carrers i comerços cerverins aprofitant totes les oportunitats que poden aportar la història i el patrimoni de Cervera.
En aquest Pla Estratègic quedarà definit el paper dels diversos punts d’informació turística de la ciutat, entre ells el Centre d’Acollida Turística (CAT), per al qual segons Royes “es farà una aposta important”.
El paer en cap també ha manifestat la gran importància i protagonisme que es vol donar a la gastronomia local i, en aquest sentit, espera poder arribar a acords amb els restauradors de Cervera per fer que aquest sigui un aspecte clau per a la promoció de la ciutat.
La Paeria basarà part important del esforços a potenciar i promocionar marques com les Completes, la Passió, el Festival de Pasqua, el Festival Internacional de Música o l’Aquelarre i té la intenció d’apostar fort per la Fira de Sant Isidre per aconseguir que sigui un esdeveniment referent a les Terres de Lleida.
Un altre dels objectius és que el Carnestoltes de Cervera sigui, a mig termini, un dels més importants a la Catalunya central i, segons Royes, “això passarà probablement per convertir la llegenda del Port de mar de Cervera en una oportunitat”.
La Universitat, la muralla, el nucli antic, el Sindicat o el naixement de la Generalitat de Catalunya seran una part clau en aquest pla estratègic.
Royes ha manifestat que “el mercat és el món i hem d’aprofitar que estem en un país molt visitat per turistes de tot arreu, sent Barcelona una marca turística de molta qualitat. La proximitat de la muntanya, Montserrat o l’aeroport d’Alguaire han de ser també oportunitats que Cervera ha de saber aprofitar”.
Actualment la Paeria treballa en altres projectes importants que tindran un paper clau en aquest Pla Estratègic, que es realitzarà amb personal propi de la Paeria i, per tant, no tindrà cap cost addicional per al municipi. S’espera tenir-lo enllestit durant aquest any 2012.
Logotip de Qualitat Turística extret de http://www.dinapat.com/arquitectura.html
Text extret de la pàgina web de la Paeria de Cervera, www.cerverapaeria.cat
Comentaris
Penso que ens convé i MOLT fer esforços per aconseguir QUALITAT, i sobretot com a marca CULTURAL (referent de música, cultura popular, actes festius - Aquelarre etc....) - Cervera sona a cultura !!!, amb tot l'embolcall necessari a la ciutat per aconseguir-ho! A TREBALLAR!!!
Potser s'hauria d'analitzar si el personal de la Paeria està suficientment preparat per realitzar aquest Pla Estratègic, si és així, molt bé, però si no, potser sortiría més barat que aquest Pla el realitzés una empresa especialitzada, ah!! i que tot plegat no es quedés només amb això, molts estudis, molts projectes i poques realitats i pocs fets...
A vegades, el que sembla més barat surt més car...
No cal un pla estratègic per saber que l'Aquelarre s'ha de preparar força temps abans.
Falta una setmana per la Festa Major i res!