Cervera es vol potenciar com a marca de qualitat



La Paeria iniciarà l’elaboració d’un Pla Estratègic de turisme per a la ciutat. Segons el paer en cap, Ramon Royes, “aquest és un projecte estratègic imprescindible per ordenar totes les actuacions que han de portar a promocionar la ciutat de Cervera a la resta del món”.

L’objectiu és aconseguir que Cervera es converteixi en una marca de qualitat i es promocioni per captar un turisme també de qualitat que visiti la nostra ciutat i doni vida als carrers i comerços cerverins aprofitant totes les oportunitats que poden aportar la història i el patrimoni de Cervera.

En aquest Pla Estratègic quedarà definit el paper dels diversos punts d’informació turística de la ciutat, entre ells el Centre d’Acollida Turística (CAT), per al qual segons Royes “es farà una aposta important”.

El paer en cap també ha manifestat la gran importància i protagonisme que es vol donar a la gastronomia local i, en aquest sentit, espera poder arribar a acords amb els restauradors de Cervera per fer que aquest sigui un aspecte clau per a la promoció de la ciutat.

La Paeria basarà part important del esforços a potenciar i promocionar marques com les Completes, la Passió, el Festival de Pasqua, el Festival Internacional de Música o l’Aquelarre i té la intenció d’apostar fort per la Fira de Sant Isidre per aconseguir que sigui un esdeveniment referent a les Terres de Lleida.

Un altre dels objectius és que el Carnestoltes de Cervera sigui, a mig termini, un dels més importants a la Catalunya central i, segons Royes, “això passarà probablement per convertir la llegenda del Port de mar de Cervera en una oportunitat”.

La Universitat, la muralla, el nucli antic, el Sindicat o el naixement de la Generalitat de Catalunya seran una part clau en aquest pla estratègic.

Royes ha manifestat que “el mercat és el món i hem d’aprofitar que estem en un país molt visitat per turistes de tot arreu, sent Barcelona una marca turística de molta qualitat. La proximitat de la muntanya, Montserrat o l’aeroport d’Alguaire han de ser també oportunitats que Cervera ha de saber aprofitar”.

Actualment la Paeria treballa en altres projectes importants que tindran un paper clau en aquest Pla Estratègic, que es realitzarà amb personal propi de la Paeria i, per tant, no tindrà cap cost addicional per al municipi. S’espera tenir-lo enllestit durant aquest any 2012.

Logotip de Qualitat Turística extret de http://www.dinapat.com/arquitectura.html

Text extret de la pàgina web de la Paeria de Cervera, www.cerverapaeria.cat

Comentaris

Pere Botero ha dit…
Ja m'agradarà veure com es potenciaran totes aquestes activitats als propers pressupostos.
Optimista sóc ha dit…
Amb il·lusió!
un cargol ha dit…
Lo de convertir la fira de sant Isidre en un referent...
Anònim ha dit…
Si aconseguim saber en quin mar naveguem potser si que podrem fer-ne una oportunitat del port de mar!
Anònim ha dit…
si amb el costa cruceros ancorat
aprofitat del tema diu ha dit…
tot això no tindrà alguna cosa a veure amb allò, com és diu ara, si home, allò que va començar també amb molta il·lusió i va deixar a mitges per fer d'arcarde..........
jaume primer ha dit…
Estic totalment d'acord en què els pressupostos marcaran allò que es pot fer i el que no es pot fer, i en temps de crisi més. Suposo que toca aprovar-los aviat.
Anònim ha dit…
EI!!!,

Penso que ens convé i MOLT fer esforços per aconseguir QUALITAT, i sobretot com a marca CULTURAL (referent de música, cultura popular, actes festius - Aquelarre etc....) - Cervera sona a cultura !!!, amb tot l'embolcall necessari a la ciutat per aconseguir-ho! A TREBALLAR!!!
miquel ha dit…
El turisme va lligat a altres aspectes com són la mobilitat, la neteja, la restauració, l'allotjament... que alguns francament penso que han de millorar molt per parlar de marca de qualitat.
Sempre Cervera al "corazón" ha dit…
Ei!! Amb il·lusió!! i amb entusiasme!!
Potser s'hauria d'analitzar si el personal de la Paeria està suficientment preparat per realitzar aquest Pla Estratègic, si és així, molt bé, però si no, potser sortiría més barat que aquest Pla el realitzés una empresa especialitzada, ah!! i que tot plegat no es quedés només amb això, molts estudis, molts projectes i poques realitats i pocs fets...
A vegades, el que sembla més barat surt més car...
Anònim ha dit…
Molta marca Aquelarre! Però a hores d'ara encara no s'ha reunit la Comissió.
No cal un pla estratègic per saber que l'Aquelarre s'ha de preparar força temps abans.
Anònim ha dit…
ja podem començar a rotular cartells i plaque dels carrers amb anglès i francès, per les ordes de turistes aterraran al aeroport d'alguaire per venir espresament a visitar Cervera.
Festa Major d'Hivern ha dit…
Potser no l'he sabut veure... però si les completes formen part important d'aquest projecte clau, i per tant en forma part la Festa Major d'Hivern... On és el cartell de Festa Major, el programa, etc?
Falta una setmana per la Festa Major i res!
joan matiner ha dit…
penso que va sortir ahir al matí a última hora, si es descuiden!