25 del 25è

Bones de nou !!!
Com passen les setmanes !! mica a mica la cosa ja s'està definint !!
Avui us deixem amb un diable, bé, pot ser millor dir un gran tabaler que actualment està a la colla, el Narcís Turull.

Nom complert (Àlies):
Narcís Turull (i Peroy). "Txitxo", encara em diuen alguns, des de petit...

Recordes en quin any vas entrar a la colla? 
A la tardor del 2009: era la temporada de les Consultes populars per la Independència, perquè al tradicional sopar de Colla del gener recordo que em van regalar, com a novato, una tassa on hi posava 'Cervera Decide' sobre els colors de la bandera rojigualda... Encara la conservo!

Perquè vas decidir entrar a Caranquers? 
Amics meus de la quinta del '86 (l'Oriol Pedraza, el Toni Balcells) ja hi havien entrat tot just fets els 18 anys, al 2004. No podia ser menys...! El Jordi Lloberes i la Núria crec recordar que també em van fer un cert pressing perquè m'hi apuntés.

Explica’ns quin i com va ser el teu primer correfoc? 
Tot i entrar a la tardor, crec que va ser a Castelló de Farfanya, a l'agost. No sé què té aquell poblot de la Noguera [on va morir, en un accident de cotxe, l'activista de l'MDT Julià Babia, per cert], però des de llavors que procuro no perdre-me'l!

Dins la colla, quins papers/figures has desenvolupat ?
Bàsicament, he fet de tabaler. He cremat alguna vegada (excepcionalment), però sóc bastant patós saltant amb la maça...  

Has format part alguna vegada de la junta de la Colla? En quin càrrec? 
No, mai. En algun moment em van arribar a sondejar com a cap de Tabalers, però crec que vaig arribar tard a la reunió...

El Narcís en acció

Estàs en alguna altra associació a part de Carranquers? 
Al Ball de Gitanes i al Centre Obrer Instructiu d'Unió Republicana (i pago quota a Segarra per la Independència, a La Segarrenca i al Centre d'Estudis Segarrencs).

Explica’ns un bon record d’una sortida.
Recordo la sortida a Milà del juny del 2015: em van fer cremar (cabrons)...! Pagava la TV i va ser ben parit: ens van donar una bossa blava de record i tot...!

Quina seria la teva sortida somiada? 
Diuen, diuen, diuen [m'han dit] que a Portugalete, a Biscaia (EH), s'hi feien unes sortides "de cagar-se i no torcar-se"...!

Has ballat alguna vegada el ball del drac (portador / bastaixo)? 
Ballar-lo, no: més aviat crec que els l'he fet ballar [tocant-lo amb el tabal].

Saps explicar-nos que vol dir “Carranquejar”? 
Crec que és això que em provoca la patositat.

Saps tocar el toc “Matraca” amb el tabal? 
Si no vaig gaire mamat, crec que sí... Si no, el confonc amb el "Rastafari".

Alguna vegada has portat la furgo del Pedrós en alguna sortida? 
Alguna vegada l'he ajudat a carregar i descarregar, i ja he suat prou... 

El Narcís amb els tabalers l'Aquelarre 2018

Recordes quants  vestits de diables has tingut? 
Vaig pel 2n, tot just - i encara me l'he de pintar...

Saps que és un “francès”?Explica-ho. 
A banda d'una modalitat de sexe oral [els francesos, ara que hi penso, en diuen "fumar pipa"], crec que és una cosa cilíndrica de colors d'aquelles que l'encens i, quan peta, s'acaba el toc de tabal...

Has portat alguna vegada les barres a la baixada de l’Aquelarre? 
No, però he fet unes quantes baixades amb els portadors de barres com a tabaler, a la cua (junt amb els bombers, uns altres herois "anònims"), i sé què és barrar la multitud perque no interfereixin en el funcionament normal del correfoc - sobretot, a l'estret de la baixada del c/ Sant Domènec, entre Cal Llobet i el pla del Montserè.

Has participat alguna vegada en algun correfoc de la colla infantil? 
Sí: a Sant Antolí! Els tabalers de la Infantil toquen MOLT millor que nosaltres (amb diferència!).

Has tingut alguna cremada important? 
Que jo recordi, a Dijous Gras, com a molt (i no arribava a 'important' - el General i Sant Magí ens en guardin...)

Continua la lletra, La Puta i el Vago es
 ....deleixen per una 3a versió!
"Leonor, la comtessa/
es vol fer Diablessa... [bis]"

Comentaris