25 del 25è

Com que sembla que comença el mal temps, anem a posar-hi una mica de bona cara.
Avui li toca el torn a la Mireia Brandon.

Nom complert (Alies):
Mireia Brandon - (Alies Txivita)

Recordes quin any vas entrar a la colla ?
L’any 2000

Per què vas decidir entrar a Carranquers.?
Perquè volia tocar el tabal amb les bestioletes.


A la esquerra tenim la Mireia amb les "bestioletes" i altres diables. (Any 2002)

Explica’ns quin i com va ser el teu primer correfoc ?
Em vaig estrenar a l’Aquelarre del 2000. La baixada va ser el meu primer correfoc.
Aquell dia les bestioletes em van fer una “novatada” (per no dir putada) i em van dir que per estrenar-me havia de tocar amb un tabal petit, que estava atrotinat, els cordills els havíem de tensar i aguantar amb agulles d’estendre roba i no sonava. Tot i així, em van sortir butllofes!

Dins la colla, quins papers/figures has desenvolupat ?
He fet de tabalera molts anys, de diable, carretillera, bombera, portar el carro, un any vaig fer d’acompanyant a una colla que venia per l’Aquelarre, he fet versot 10 anys, etc. Ah, i formo part dels titellaires de Cendra!
Fora “correfoc”, he participat allà on he ensumat festa: comissió de la Festa de la Colla, comissió carnestoltes (els dos anys que vam fer barco).
Suposo que més coses, però no me’n recordo.

Has format part alguna vegada de la junta de la Colla? En quin càrrec ?
No he tingut mai aquesta sort!

Estàs en alguna altra associació a part de Carranquers?
Actualment estic al Centre Obrer i a la Segarrenca.

Explica’ns un bon record d’una sortida.
Tinc molt bon record d’una sortida que vam fer fa molts anys a Banyoles, crec que era una trobada de Bestiari. La idea era tornar cap a Cervera just després de l'actuació però quan vam arribar al punt on finalitzava la cercavila, ens vam trobar unes barraques amb molt bon rotllo i amb la grata sorpresa que tocava Barricada aquella nit i gratis! Quatre dels tabalers vam decidir quedar-nos al concert i... fins aquí “puedo leer”...
Tot i així, és difícil quedar-se en un sol record després de tants anys!

Quina seria la teva sortida somiada ?
Una trobada de balls de diables on a cap colla les dones hi siguin excloses...


La Mireia durant un versot en el Ball Parlat

Has ballat alguna vegada el ball del drac (portador / bastaixo) ?
Des de la barra, moltes vegades!

Saps explicar-nos que vol dir “Carranquejar”?
És com ballar skà amb enventades.... Tot i que jo soc més de “genoflexió”, eh!

Saps tocar el toc “Matraca” amb el tabal?
És lo primer que vaig aprendre.

Alguna vegada has portat la furgo del Pedrós en alguna sortida?
Noooo!

Recordes quants  vestits de diables has tingut ?
Diria que 2!

Saps què és un “francès”? Explica-ho.
Oh là là!!!! Deixem-ho en què és un tipus de sortidor.

Has portat alguna vegada les barres a la baixada de l’Aquelarre?
No he tingut mai l’honor!

Has participat alguna vegada en algun correfoc de la colla infantil.?
Sí, diria que a Pujalt. I alguna vegada els he acompanyat amb el tabal (i sense voler he fet un rodolí!)

Has tingut alguna cremada important?
Important no, però sí que em vaig espantar una mica. Fa dos anys, al correfoc de Dijous Gras, em van agafar el braç amb la mala sort que em va petar una carretilla a l’ull i vaig haver d’anar a urgències. Però res, ull tapat unes hores, una bona dosi de cerveses al Fossar i ja està.

Continua la lletra, La Puta i el Vago es ............
... gran lletra d’un cèlebre carranquer que tot el que era fer el cràpula, el tavernero i no anar a missa, li estava bé!

Comentaris