La 33a Caminada Popular de Torà s'endinsarà per 'la ruta de les cabanes'

El proper 27 d’abril es celebra la Caminada Popular de Torà. Ja que la pluja no ens va permetre gaudir del paisatge de la nostra muntanya més emblemàtica, enguany repetim amb l'Aguda. Els que la vàreu fer malgrat les circumstàncies, la trobareu força diferent. La farem en direcció contrària i amb certes variacions que permetran un gaudi major d’aquest indret tan proper i sovint poc conegut.

Iniciarem el recorregut a les 9 del matí a Torà, a la plaça de la Font. Ens endinsarem al nucli antic de la vila i deixarem Torà pel portal que toca a l’Ajuntament. A l’Aguda menjarem coca i xocolata per recuperar les forces deixades a la pujada que passa per la Creueta. Després del primer avituallament s'haurà de decidir si se segueix amb la caminada llarga o bé s'opta per la curta (de 8 km aproximadament). Per seguir amb la llarga, agafarem un camí entre cabanes de volta que ens portarà a les masies de l’Homenet, Cabirols i la Mesquita i quan estiguem a punt d’arribar a Biosca deixarem el camí, a l’esquerra, per enfilar-nos de nou a dalt del Serrat de l’Aguda. Deixem-nos portar aleshores per la vista als plans de Torà, la vista aèria de Biosca, Talteüll, Vicfred i la resta de pobles de la vall del Llobregós. Baixarem, pujarem i una mica més enllà de Can Farrés, agafarem un corriol que ens portarà al camí que puja a l’Aguda que comença a Can Birrot i d’aquí per un altre corriol pujarem a l’Aguda. El darrer tram baixarem pel salt del Llop i per sobre dels horts veurem Torà que ens espera amb una imatge de postal.

Una ruta exigent, de 17km, que amb les vistes i l’olor a timó i romaní que acostuma a regnar en aquesta època de l’any, us omplirà de satisfacció. Creuem els dits per què la pluja ens respecti i el sol de la primavera ens faci passar una mica de calor!

Us hi esperem!

Clica aquí per accedir al tríptic de la Caminada