Notícia de l'assemblea de l'Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya




Tal com estava anunciant, dissabte va tenir lloc l'Assemblea anual de l'Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya amb l'assistència de prop d'un centenar de persones que es van reunir a la sala noble de la nova Casa dels Entremesos (Centre Barceloní de Difusió i Producció de Cultura Popular d'Arrel Tradicional), situada a la plaça de les Beates. El plenari va començar a les 17:45 i va acabar cap a les 20:15, baixant després tots plegats al pati on es va servir un berenar a tots els assistents que van voler compartir tertúlia i conversa.

A la mesa hi havia el president, Sete Udina; la vicepresidenta, Rosa Mullor; la secretària, Eva Sánchez; el tresorer, Jaume Múria; i el vocal de Promoció, Ricard Cerdan. A la platea, com hem deixat dit, unes 90 persones representant al col•lectiu d'entitats associades a l'Agrupació de Bestiari.

Prèviament, el director de la Casa dels Entremesos i conegut i reconegut activista cultural, Xavier Cordomí, va donar la benvinguda als assistents, tot desitjant una fructífera i assemblea.

A falta de la Memòria impresa per manca de temps i pressupost, el president va anar desgranant les diverses activitats realitzades al llarg del 2010, en el que es coneix com a "Passeig itinerant de les bèsties festives" i que comprèn les següents 10 etapes:
  1. "El Bestiari Domèstic" (Castelló, 23 gener);
  2. "Els Insectes i els Bitxets" (Barcelona 7/14 febrer);
  3. "El Drac i Sant Jordi" (Vilanova i la Geltrú, 17 abril);
  4. "El Zoo del Vallès" (Sant Celoni, 24 abril);
  5. "Tot el Bestiari" (Sabadell, 11 juny);
  6. "El Bestiari de Foc" (Castelló, 19 juny);
  7. "El Festival d'Enceses" (Artesa de Lleida, 3 juliol);
  8. "Les Cuques i Cucaferes" (Perafort,10 octubre);
  9. "Bèsties de Foc del Mediterrani" (Badalona, 20 novembre) i
  10. "El Bestiari de Ploma" (Vilafranca del Penedès, 19 desembre).

Tot seguit es van aprovar els comptes econòmics de l'exercici, el Compte d'Explotació, el Balanç de Situació i la distribució de subvencions a les diferents activitats programades per les entitats, que van ser aprovats per unanimitat, que van ser presentades pel tresorer, Jaume Múria. En aquest sentit, es va informar que tant el president, Sete Udina, com el tresorer, Jaume Múria, han fet dos préstecs a l'Agrupació per un import cada un de 6.663 € per tal de poder fer front a les despeses de tresoreria per als pròxims mesos, crèdits que s'esperen anar liquidant en els pròxims exercicis si la situació financera ho permet.

També es va presentar el Projecte d'Activitats per al 2011 i el corresponent Pressupost econòmic. El president va fer una especial incidència en l'austeritat del pressupost degut a la brutal retallada de les subvencions del 2010 (69%) a la falta de concreció de com poden anar les del 2011 i al desconeixement de quan es podran cobrar tant les del 2010 com 2011. Així i tot, aquest pressupost auster preveu la realització de:

  • la 5a Trobada de Bestiari Domèstic a Castello (gener);
  • la Mostra de Bestiari de Granja per Santa Eulàlia a Barcelona (febrer); l
  • a Trobada de Bestiari Infantil a Granollers (juny);
  • la 12a Trobada de Bèsties de Foc a Castelló (juny); l
  • a 1a Trobada de Dracs Tricèfals a Santa Margarida i els Monjos (juny);
  • la 1a Trobada Catalana de Ploma a la Bisbal d'Empordà (juliol);
  • el 3r Festival d'Enceses a Artesa de Lleida (juliol) i encara l
  • a tradicional Mostra Representativa del Bestiari Festiu de Catalunya, que encara no té ni data ni lloc de celebració.

Aquestes activitats suposen una despesa de 17.000 euros, als qual s'hi ha d'afegir les despeses de funcionament de l'entitat (secretaria, publicitat i relacions públiques, material d'oficina, despeses del cursos RGCRE, assegurances, despeses bancàries, etc) que totalitzen uns 18.000 euros, a més d'intentar el retorn de parts dels prèstecs per import de prop de 9.000 euros.

Tot seguit, seguint l'Ordre del Dia, es va entrar en el punt del Balanç dels cursos RGCRE realitzats i en aquest sentit es va informar que en els darrers mesos s'han dut a terme a tot el territori 21 cursos amb un total de 1.900 persones formades amb la titulació de Responsable de Grup de Consumidors Reconeguts com Experts (tant de diables com de bestiari) i que es preveu que al llarg dels anys vinents se'n faran dos (primavera i tardor) per als membres de noves colles. No es descarta que el pròxim sigui en aquest mateix any, concretament el 5 de novembre, tres dies abans que entri en vigor el Reglament d'Articles Pirotècnics i Cartutxeria i que tindria lloc a Manresa, en el marc de la Fira Mediterrània.

Tot seguit, es va informar dels nous condicionants legals a l'activitat amb foc, derivats de la llei de Plans d'Autoprotecció (Decret 82/2010) i de la recent la derogació del Decret 252/1999, conegut com Decret Pomès, que regulava les actuacions dels grups de foc i que obren nous interrogants per al normal desenvolupament dels actes de foc.

Per descomptat, que al llarg de tots el punts hi va haver molta participació i intervencions dels associats, especialment pel que fa a temes relacionats amb la nova legislació, el cursos, el Reglament i la ITC-18 i la seva aplicació.

Seguidament, Ricard Cerdan, que a l'hora és el secretari de l'Ens de Comunicació Associativa va exposar alguns temes relacionats amb aquesta institució de la qual l'Agrupació en forma part, temes que van ser també comentats pels assistents.

La renovació parcial de la la Junta de Govern va comportar l'aprovació per unanimitat dels càrrecs renovables que eren enguany els de president, secretària i vocal de Comunicació, resultant reelegits respectivament Sete Udina, Eva Sánchez i Lluís Bros.

Finalment, el torn de Precs i Preguntes no va ser gaire extens ja que la majoria de preguntes i intervencions s'havien realitzat al llarg de l'assemblea i, com hem deixat dit, referides bàsicament a temes relacionats amb la legislació, els cursos i les assegurances.

El berenar final, va servir per tancar una assemblea molt densa i participativa i amb una presència notable d'associats. Es va aprofitar l'assemblea perquè els associats presents a l'acte, que havien realitzat i aprovat els curs RGCRE, puguessin retirar el títol que els acredita com a Responsables de Grup.

Informació i fotografies extretes de la pàgina web www.bestiari.cat

Comentaris

Junta ha dit…
Bones notícies: els que van anar a fer la formació a Igualada per Bestiari, ja tenen el títol! Us els farem arribar el més aviat possible! Ja tenim més jefes de grupo a la Colla... Ara ens falten els que hi van anar per Diables.
Anònim ha dit…
amb tots els aprovats podríem fer una orla
l'encenedor ha dit…
vestits de diables i amb el diploma! i signat per Llucifer i la Diablessa!!!
Carranquera ha dit…
i qui tregui matrícula d'honor, l'any que ve q no pagui la quota...