El lip dub per la Independència realitzat a Vic bat el rècord mundial
La plaça Major de Vic ha estat un gran clam d'independència quan els organitzadors han anunciat que el nombre total de persones que s'havien marcat individualment com a assistents al lip dub havia assolit la xifra de 5.771, superant de llarg el rècord mundial oficiós que fins aquest moment era de 1.400.
En el primer assaig, acabat a les 17:30 h, el resultat de la filmació ha estat molt aconseguit, però els responsables han proposat de repetir-lo una segona vegada per a més seguretat. I així, el recorregut de la flama -amb la música de la canço "La Flama", justament- pels carrers de la Ciutat antiga i la seva entrada triomfal a la plaça Major, ha tornat a ser una demostració que la reivindicació de la independència de Catalunya ha estat capaç de reunir un públic heterogeni, de totes les edats, en un ambient de pau.
Als informatius de tota la tarda, Catalunya Ràdio ha ignorat la celebració d'aquest acte, que ha esdevingut una de les concentracions més importants de caire polític celerades a Vic en les últimes dècades, potser fins i tot la més nombrosa. TV3, en canvi, se n'ha fet ressò i hi ha dedicat uns segons al Telenotícies Vespre.
La festa ha acabat amb un concert a càrrec de Joan Usart, Avel·lina, Ressaka Ska i L'esca del pecat, el grup encapçalat per Titot Ribera.
Per trobar actes multitudinaris comparables, però amb assistències de públic inferior, caldria remuntar-se als mitings de Carod-Rovira i Pujol a Vic el 2004; a la manifestació per Ràdio Vic en català, el 2001; o la concentració de l'Assemblea de Catalunya del Sant Jordi de 1977 també a la plaça Major. En un ordre político-esportiu, podria esmentar-se la rebuda de la Flama olímpica, el juny de 1992.
Text extret de http://www.naciodigital.cat/osona/noticia/22957/lip/dub/independencia/vic/bat/record/mundial
Vídeo extret de http://www.youtube.com/watch?v=muTMLuGWrp8
Comentaris
Moltes felicitats a tots els que hi van participar i ho van fer possible.
Res podran contra un poble unit i combatiu
Que si el metge de Puigcerdà diu que són els millors.
Que si el Laporta és el més guapo.
Collons,mireu el Gato al agua!aquells són els enemics!
En fi,com diu un proverbi castellà"divide i venceràs".