Projecció del documental "La Terra de l'Estrany", de Xavier Marrades



'La Terra de l’Estrany' és un documental personal sobre un retorn -el meu retorn - a la meva vila natal, Cervera, després d’una llarga absència. Consisteix en una recol·lecció de diferents moments, persones i paisatges que vaig trobar-me durant una estada de cinc mesos. Les projeccions es faran el divendres 27 d'agost a la sala Francesc Buireu, a les 8 del vespre i a les 10 de la nit.

Sinopsi de l’obra, “documental”.

"Vaig gravar pràcticament la totalitat de les imatges jo sol. Una càmera HD, un trípode i un parell de micròfons era tot l’equip de què disposava. El modus operandi del rodatge va ser bàsicament instintiu; em vaig deixar guiar per l’impacte emocional que em produïen els encontres que es van anar succeint al llarg del període de rodatge.

Tot plegat, va estar marcat per una dualitat emocional d’ algú que es sent profundament connectat amb la seva terra d’origen, però que a la vegada veu que hi ha una part seva que ja no hi encaixa, i d’alguna manera, es pregunta si realment hi ha punt de retorn.

Vaig passar la meva infància a Cervera, i per tant és el lloc on resideixen els meus primers records. El factor “temps” en tots els sentits de la paraula, va esdevenir un element central del projecte a mesura que s’anava desenvolupant. El mateix escenari es va acabar rebel•lant com una piscina de temps en la qual veia reflectides a la vegada tant la meva imatge com el devenir de la vida en un sentit més ampli."

Nota sobre l’autor.

Xavier Marrades és un cineasta natural de Cervera, nascut el 1979. Des dels primers anys a la Universitat Pompeu Fabra (Barcelona) s'ha centrat en la vessant més experimental del llenguatge audiovisual. Els seus treballs són majoritàriament documentals i peces de vídeo amb música, ja que també té una sòlida formació musical.

Ha viscut i treballat a Madrid, i des del 2004 és a Nova York, on ha cursat estudis de cinema i un màster de documental a la School of Visual Arts, amb el suport de beques de la Caixa de Pensions, SGAE i INJUVE entre d'altres.

'La Terra de l'Estrany' és el seu primer llarg metratge documental, el qual ha tingut una bona acollida en circuits americans i europeus. S'ha projectat als Estats Units, Alemanya i Espanya; aquest proper mes d'octubre se'n podrà veure la versió reduïda per televisió al Canal 33.

Informació extreta de la pàgina web de la Paeria de Cervera, http://www.cerverapaeria.cat

Comentaris

Anònim ha dit…
No hi ha més caps de setmana a l'any?
Anònim ha dit…
una cop més s'aglutine tot al mateix espai-temps, tenin que escollir una cosa o bé altra o sinò anar de bolit tot el dia, i a la llarga et perds la meitat de esdeveniments. Desprès ja ens morirem de fàstic la resta de dies de l'any.
cervereta de vergós ha dit…
totalment d'acord,en els dos comentaris!
Anònim ha dit…
La Paeria demana a les entitats que no aglutinin activitats un mateix cap de setmana i... arriba l'Aquelarre hi col·loquen un acte que té prou valor per tenir el seu moment propi, fora d'aquesta gran festa com és l'Aquelarre.
On està la coherència?
Lo Carranquer ha dit…
El divendres, 27 d’agost va tenir lloc a la Sala Francesc Buireu, la projecció del documental “La terra de l’estrany” d’en Xavier Marrades.

Degut a la important afluència de públic, el Centre Municipal de Cultura ha cregut oportú comprar algunes còpies del documental per si algú vol gaudir-ne des de casa.

El preu de la còpia és de 10e i s'han d'encomanar al CMC.