El bestiari festiu, també a la Fira "Mediterrània" de Manresa

L'Agrupació de Bestiari Popular i Festiu de Catalunya va ser un any més present amb un estand a l'espai "Un passeig per la Festa", al passeig de Pere III, en el marc de la Fira Mediterrània d'Arrel Tradicional que enguany celebrava la desena edició de l'1 al 4 de novembre. Una fira que, per cert, va aplegar un total de 75.000 espectadors.

Diversos elements de bestiari festiu van prendre part en la Cercavila representativa de la cultura popular de la comarca del Bages que va tenir lloc el diumenge dia 4: el Pollo de Moià, Geganters de Moià, Ball de Garrofins de Moià, Xàldiga. Bestiari Popular: la Víbria, el Drac i la Tremenda , Cavallets de l'Agrupació Cultural del Bages de Manresa, Geganters de Manresa: Gegants Vells, Gegant Nous, pubilla i Hereu, Gegantons i nans de la Ciutat, Caramellaires de Fonollosa, Trabucaires del Tro Gros, Caramelles de Callús. Els Ballesters, Grup de geganters i Grallers de La verbena, Cobla Sabadell, Bastoners de Balsareny, Bastoners de Castellbell i el Vilar, Bastoners de Rajadell.

Font i imatge: www.bestiari.cat

Comentaris

Anònim ha dit…
Jo vaig ser-hi a la Fira. Va està força bé. Seguint amb la seva línia, no hi havia stand de la federació de diables. Una llàstima.
Anònim ha dit…
Quan jo vaig passar, l'stand de l'Agrupació el vaig veure tancat... potser ja era tard però la resta estaven oberts!

Per cert el millor de la mostra del Bages, per mi van ser els bastoners!
Anònim ha dit…
Crec que la federació,a fet una greu errada al no tindre stand a la fira.cris.
Anònim ha dit…
El Llopi no és alguna cosa de la federació?