A vista de segalet!


Dilluns 6 d'Agost, correfoc a Sant Guim de l'estació, es quedà a dos quarts de nou a la casa de la colla, per carregar el material i fer lloc de reunió, jo per variar, faig tard, aquesta vegada mig justificada, temes extra-laborals em fan fer tard, es a dir, com els mes llestos, arribo quan tot ja està carregat i a punt de marxar, doncs cap a St. Guim falta gent, l'ultim dia que vaig visitar aquesta curiosa població de la Segarra, va ser el correfoc de l'any passat, en fi, que ser Carranquer fa viatjar per la nostra terra!

Anem al gra, arribem a St Guim i ens dirigim al nou pavelló, collons quin pavelló, per quant això, aquí? ens donen de sopar i com feia temps que no passava arribem amb el temps suficient per canviar-nos tranquil·lament, sopar sense presses i anar a buscar un beure a la barra (només 1), el Villy ja canta l'alineació i els nervis es van ficant dins nostre, almenys en alguns, el Cap de colla ja fa estona que només està present de cos, el Carles i el Salvador es mengen les ungles damunt del carro i ja fa estona que estan canviats(juraria que 3/4 d'hora abans) el Ramon i la Sílvia, estan contents que actuen junts i per primera vegada tocant el tabal, avui tenim 2 noves adquisicions, una noia de les Pallargues ( ja em perdonaràs que no em recordi del teu nom, mira que m'ho han passat avui per correu i només em recordo que tens 20 anys i ets de les Pallargues! en fi, massa porros de jove) i un senyor de Cervera, el Sr. Canosa, aquest en te mes de 20 a cada cama, la resta més o menys neguitosos ens anem canviant i sortint al carrer, ja falta menys, avui m'ha tocat Cap de Carro, em sembla que no ho havia fet mai, però el fet d'haver sigut Cap de Turc farà que mes o menys em sapigui defensar, abans de començar, una petita xerrada als nous de la colla, remarcant com utilitzar les bosses de piro i ficant una mica de por al cos, millor així que no pas donar confiança.

Ens situem davant el pavelló i els tabalers van fen soroll tot anant a buscar la gent dins del mateix, petita reunió als diables explicant el que farem, sembla fàcil i em sembla que ni el Salvador ni jo, farem canvi de plans, tal com marca el protocol no escrit, parem quan hi han cotxes durant el recorregut, comencem amb una encesa de carretilles amb un volcanet a la diablessa, que fa sentir el 1er oooooooohhhhh!!! seguim cremant carretilles, xino xano que ens tindrem de lluir mes endavant, enfilem el carrer major i s'encenen les arboç, creant una atmosfera de llum i color vermell, en mig d'una boira mes que pronunciada, no queda malament l'efecte, arribem al pas de la via i toca lluir. Encesa de voramars, ball de cintes, etc.. i 3 errors, al Ramon se li apaga el botafoc i no pot encendre Llucifer al ball de cintes i es para el foc, el Ton es carrega la massa gran amb mes carretilles del compte (de 10 a 30, son 20 mes) i jo no vaig ficar les voramars en una bossa, com ha de ser i tot i que no va passar res, em planto davant dels carretillers amb 12 voramars a les mans, continuem el camí uns metres mes endavant i una cinta i la Fabiana plantada, marca la fi del correfoc, una encesa mes i s'ha acabat, queda el millor, estrenar els nous sortidors Aquelarre, es veu una encesa pobra, molta llum i molt d'espetec però no acaba d'omplir tot i que les guspires arriben al terra, a ultima hora s'encen Llucifer i Diablessa i sembla que acaba d'omplir, mal regust de boca queda en general, menys a mi, no m'han semblat tant malament i si haguéssim encès les masses gran abans potser la sensació no hagués sigut de tant poca cosa! en fi ja tenim tema per aquesta setmana!

Desprès de presenciar el castell de focs, molt millor que el de la Festa Major de Cervera, anem a canviar-nos de nou al pavelló, carregar la furgoneta i cap a Cervera, un cop mes m'escaquejo de descarregar ja que es tard i l'endemà m'espera l'altra banda del túnel de Vielha!

Salut i suposo que en teniu prou!

Comentaris