25 del 25è

Amb un dies de retard tenim un nou ex-membre de la colla a presentar.
Aquest membre és el que va redactar la lletra de la cançó que actualment la colla dedica a Sant Magí abans de pujar cap a la universitat el dissabte d'Aquelarre.
Avui li toca el torn al Cesc Rosell !!!

Nom complert (Alies)
Cesc Rosell i Miret (en altres àmbits, Coques)

Recordes en quin any vas entrar a la colla ?
No ho sabria dir amb exactitud, perquè la banda criminal de la qual formava part (el temut clan Miret) va apuntar-me a la colla sense que ho sabés. Crec que el 2002 devia entrar de forma efectiva a l’equip de futbol sala i el 2004 vaig entrar als diables pròpiament dits.

Per que vas decidir entrar a Carranquers.?
Tot i que quedi molt malament dir-ho, em venia de gust fer un viatge a Àustria. A mi els petardos, més aviat m’espanten i no m’atreien massa, però l’experiència d’un viatge així, fet en colla, m’atreia. També m’agradava el gamberrisme ben entès que envoltava els diables.



Foto de grup a Graz 

Explica’ns quin i com va ser el teu primer correfoc ?
El meu primer correfoc va ser a Sant Guim de la Plana, a la fabulosa festa del Rostoll, l’últim correfoc que hi va haver abans de marxar cap a Graz. Vaig fer, sense saber què feia, de carretiller, i em van dir que ho havia de fer per força perquè no tenien prou gent i necessitava rodatge: em vaig deixar enredar. A tall d’anècdota, encara no tenia el vestit de diable, i em van deixar prestat el del Vador: tot un honor!

Dins la colla, quins papers/figures has desenvolupat ?
Bastants llocs i generalment allunyats del foc. En tema correfocs, havia fet de carretiller, de bomber, de barres, i d’ajudant de cap de carro.
Ara, el que més m’agradava fer a Carranquers era de graller a les cercaviles. De fet allí vaig aprendre a tocar la gralla, quan mai abans havia agafat un instrument musical amb les mans.

Has format part alguna vegada de la junta de la Colla? En quin càrrec ?
No, no vaig estat mai a junta.

Estàs en alguna altra associació a part de Carranquers?
En una bona col·lecció! Quan estava a Carranquers estava al Futbol Sala Rural Massoteres-Sant Guim de la Plana (d’aquella època daten els primers amistosos que encara avui de tant en tant es fan); a la comissió de la Bakanal de Iesso; al pessebre de Sant Guim, als Amics de l’Arquitectura Popular,...
Precisament de l’experiència que vaig viure a Carranquers com a entitat, em vaig quedar amb el cuquet d’intentar fer alguna cosa similar per Guissona. El 2006 deixava els diables i el 2007 ja estava involucrat en la creació dels Margeners de Guissona.

Explica’ns un bon record d’una sortida.
Difícil triar-ne un; molt difícil. Si n’he de triar un, em quedo amb l’increïble estona que vam estar rient en un restaurant on preteníem sopar a Graz quan el lehendakari Txemaria va ensenyar al maître amb un diccionari per a guiris la frase “Disculpe, puede servirme rápido que tengo prisa?”, quan feia una hora que esperàvem a què ens servissin els segons plats. Va fer sortir a demanar disculpes fins a l’últim pinxe de la cuina!


El Cesc a Graz.

Quina seria la teva sortida somiada ?
En temes de sortides, potser era de gustos raros, jo. M’agradaven més els correfocs imprevisibles, com la Dinofesta d’Isona, que en altres actuacions més consolidades.
Un correfoc a les Espanyes (amb sortida de tres o quatre dies) hagués estat força bé!

Has ballat alguna vegada el ball del drac (portador / bastaixo) ?
He estat portador del drac (les úniques vegada que he cremat ha estat portant el drac), però no he ballat mai el ball. Sí que m’ha tocar tocar-lo amb la gralla, en assajos i actuacions.
Recordo un assaig multitudinari del ball del drac molt divertit a la plaça del Fossar. El que havia de ser una master class del Carles més aviat semblava una sessió d’aquagym de jubilats: hi havia un bon grapat d’aspirants de portadors arítmics totals!

Saps explicar-nos que vol dir “Carranquejar”?
Caminar ranco? (En aquells temps encara no hi havia arribat la censura a la llibertat d’expressió en la forma de ballar dels diables).

Saps tocar el toc “Matraca” amb el tabal?
No ho vaig fer mai a la colla, però temps després l’hem manllevat els grallers dels Margeners per tocar la peça “Ball dels Diables de Massalfassar”. També em sembla recordar que era la base d’una de les meves peces de gralla preferida a Carranquers: el Foqueral!

Alguna vegada has portat la furgo del Pedrós en alguna sortida?
No es va donar l’ocasió...

Recordes quants  vestits de diables has tingut ?
Un únic vestit. Quan vaig deixar la colla el vaig donar en herència a Carranquers, amb tirants blau marí inclosos!

Saps que és un “francès”? Explica-ho.
Un petardo. Un sortidor amb pet final. Aquest no cremen gaire.

Has portat alguna vegada les barres a la baixada de l’Aquelarre?
Cada any que vaig ser a la colla. M’oferia voluntari.

Has participat alguna vegada en algun correfoc de la colla infantil.?
No, mai! Aquests me’ls estalviava...

Has tingut alguna cremada important?
Important, no! Recordo que una vegada hem faig fer l’heroi a Portugalete aturant amb el peu una carretilla perduda. Em va deixar el peu ben atontat!
Per la resta, a l’invocar la gràcia de Sant Magí, les espurnes m’evitaven... O potser era perquè sempre estava fora de la línia de foc? Ves a saber...

Continua la lletra, La Puta i el Vago es ............
SOL DO MI DO RE FA RE SI LA SI DO; (bis)
SOL’ SOL’ FA MI RE (bis)
SOL SOL DO MI DO RE FA RE SI LA SI DO
SOL’ SOL’ FA MI RE (bis)

SOL SOL DO MI DO RE FA RE SI LA SI DO DO!!

Comentaris