25 del 25è

Ja han passat uns dies i ja toca descobrir un altre membre que està o ha passat per la colla.
En aquesta ocasió un membre que hi és des de el primer dia.
Coneixem doncs al: Ramon Gual

Nom complert (Alies)
Ramon Gual Torrescassana

Recordes en quin any vas entrar a la colla?
Sí, el primer any, el 1994

Per que vas decidir entrar a Caranquers.?
Suposo que no va ser una decisió gaire meditada, es va crear la colla a l’entorn que freqüentava, hi havia amics i coneguts i cap dins; evidentment el tema dels correfocs era força atractiu!

Explica'ns quin i com va ser el teu primer correfoc ?
Hòstia, si no recordo malament va ser en una festa del bàsquet, al camp de futbol, però si no és aquest li podeu preguntar al Carles Sala!

Dins la colla, quins papers/figures has desenvolupat ?
Amb tants anys segurament ho he fet tot ni que només sigui un cop, però en general he fet de diable; durant uns anys feia bastant de Llucifer però em vaig anar cansant de passejar-me amb la maça gran per correfocs que no s’acabaven mai; també he empès el carro i he repartit carretilles. Ah, me n’oblidava, també vaig fer de Llucifer al Ball parlat durant els primers anys!
Has format part alguna vegada de la junta de la Colla? En quin càrrec ?
Mai! I mira que m’hauria agradat! :-D :-D :-D

El Ramon fent de Llucifer al Ball Parlat

Estàs en alguna altra associació a part de Carranquers?
Sí, al Centre Obrer, des d’abans dels Carranquers! També soc soci d’alguna altra entitat però de forma poc activa.

Explica'ns un bon record d'una sortida.
N’hi ha molts, i de molts, com deia el savi, Nomen Recordo. Potser em quedaria amb haver cremat a la plaça de Sant Pere de Berga, la de la Patum, fent de Llucifer. Crec recordar que va ser amb motiu de les protestes que hi havia contra la nova normativa europea del foc que es volia aplicar.

Quina seria la teva sortida somiada ?
Fer un correfoc a Castelló de Farfanya!

Has ballat alguna vegada el ball del drac (portador / bastaixo) ?
No, el ball, no! Però he portat el drac en algunes sortides. De fet recordo la primera vegada que el vaig agafar, al cap d’una estona l’espatlla em fotia un mal de mil dimonis!

Saps explicar-nos que vol dir "Carranquejar"?
Podria tenir a veure amb la manera de ballar mentre els dimonis petem les carretilles?

Saps tocar el toc "Matraca" amb el tabal?
No, no en sé. Vaig provar tabal fa molts anys en un parell d’assajos i no hi vaig acabar de trobar el gust!

Alguna vegada has portat la furgo del Pedrós en alguna sortida?
No, com a molt un o dos cops de copilot.

Recordes quants  vestits de diables has tingut ?
Penso que de propietat només un, el que tinc ara ja fa uns quants anys; abans diria que anàvem tirant amb vestits de la colla. I també recordo els de colors de roba de la Benetton!

Saps que és un "francès"? Explica-ho.
Mira, poques coses sé de pirotècnia, però les carretilles i els francesos sé què són i sé distingir-los. De la resta de pirotècnia tot em sona d’oïda. El francès és l’element que es posa vertical per cremar i que és de color blau fluix, almenys els que sempre hem cremat els Carranquers!

Has portat alguna vegada les barres a la baixada de l'Aquelarre ?
Les barres no, però el un dels carros sí, i em protegien els portadors de les barres. Quina gran feina i que poc valorada!

Has participat alguna vegada en algun correfoc de la colla infantil.?
No, boig, fa anys que gairebé no participo als de la colla gran i vols que participi als de la colla infantil?

Has tingut alguna cremada important?
Diria que no, però com ja haveu llegit, després de 25 anys ja hi ha moltes coses que no recordo!

Continua la lletra, La Puta i el Vago es ............
...volen separar! ;-D

Comentaris