dimecres, 10 de juny de 2015

Marc Márquez i el seu avi Ramon, per un futur sense Alzheimer





El campió de MotoGP, Marc Márquez, s’ha unit a la lluita contra la malaltia d’Alzheimer protagonitzant la nova campanya de sensibilització i captació de recursos de la Fundació Pasqual Maragall.


En un emotiu spot, Marc Márquez ens mostra la seva cara més solidària i tendra, compartint amb el seu avi Ramon un moment entranyable en què, mirant un àlbum de fotografies, recorden els èxits del pilot. Una escena que capta l’estima, la complicitat i l’admiració mútua i que apel·la a la memòria com un gran tresor que s’ha de preservar.  “Quan la Fundació Pasqual Maragall em va proposar unir-me a aquest projecte no vaig dubtar ni un segon. Tinc una relació molt pròxima amb els meus avis, amb els qui m’he criat, i per ells la memòria i els records són el més important”, explica el Marc.

Amb el lema “Que la investigació corri més que l’Alzheimer”, la campanya es posarà en marxa a partir d’avui a través dels mitjans de comunicació, convidant als ciutadans a col·laborar amb 1’20€ enviant un SMS amb la paraula ‘MEMORIA’ al 28058 o bé fent una donació a la web www.fpmaragall.org/marc-marquez. També tindrà difusió a les xarxes socials amb el hashtag #mm93vsAlz.

Així mateix, Marc Márquez i els seus fans mostraran el seu suport a la campanya amb una acció a les grades del Circuit de Barcelona-Catalunya durant el Gran Premi de MotoGP el pròxim 14 de juny.

També està prevista una segona sèrie d’accions després de l’estiu, emmarcades en el Dia Mundial contra l’Alzheimer que se celebra el 21 de setembre.

Començant per la pròpia implicació d’en Marc i el seu avi Ramon, la campanya ha comptat, des del primer moment, amb nombroses adhesions i col·laboracions en favor de la recerca contra aquesta malaltia. Sota la direcció creativa de Francesc Tarré, l’agència Vainilla ha assumit el desenvolupament creatiu i la direcció d’art de la campanya. L’spot ha estat realitzat per Lluís Danés i produït per Santamandra Produccions, amb Mimmo Pizzigallo com a director de fotografia. L’actor Abel Folk ha posat la veu en off i Xevi Estudio la postproducció de so. La campanya també compta amb el suport de les agències de comunicació Atrevia per a les relacions públiques i Ondho per a les accions de màrqueting digital.

A nivell de difusió, compta amb el suport de diverses entitats i empreses com ETM Madrid, Ajuntament de Barcelona, TMB, Promedios i Clear Channel, així com amb l’inestimable col·laboració de diversos mitjans de comunicació.

Aquesta és la segona campanya que posa en marxa la Fundació Pasqual Maragall per a conscienciar i captar recursos econòmics per poder seguir amb les seves investigacions cercant un tractament efectiu per a l’Alzheimer. L’objectiu és recaptar 100.000€ que es destinaran a projectes de recerca per a la prevenció d’aquesta malaltia. “Volem seguir treballant per aquest futur sense Alzheimer que el meu pare va imaginar i que tots desitgem”, apunta Cristina Maragall, filla de Pasqual Maragall, i portaveu de la fundació.

El principal projecte de la fundació és l’estudi alfa per a la prevenció de l’Alzheimer. Es tracta d’una recerca pionera a nivell mundial que compta amb la col·laboració de l’Obra Social de “La Caixa” i que té per objectiu determinar els factors de risc i indicadors que influeixen en l’aparició de l’Alzheimer per actuar abans de l’aparició dels primers símptomes.

“Estem convençuts que podem vèncer aquesta malaltia si la combatem amb totes les eines que estan al nostre abast: recerca científica, recursos econòmics i compromís social”, emfatitza el Dr. Camí, director general de la Fundació.


Extret de https://fpmaragall.org/ca/marc-marquez-suma-lluita-futur-alzheimer/