Autocars castellers: primer la Vella, ara els Verds



Primer va ser la Colla Vella dels Xiquets de Valls i ara, els Castellers de Vilafranca. La moda dels autocars personalitzats, que ajuden a divulgar el fet casteller i a fer propaganda de la colla, sembla que es va estenent. Aquest cop són els Verds que, després de signar un conveni amb Autocars del Penedès, el passat diumenge 25 de maig van poder estrenar l'autocar de la colla, que porta el color, l'escut i fotografies de la colla a la vista.

L'automòbil és de la marca Man, fa dotze metres i compleix els estàndards EURO IV sobre emissió de gasos contaminants. Té cinquanta-cinc places i va ser adquirit fa només mig any. Va fer el viatge inaugural el dia 25 primer cap a Cornellà, on els Castellers de Vilafranca es van veure les cares per primer cop amb els Malves, i després, a la tarda, a Cerdanyola del Vallès, on els vilafranquins actuaren al castell de Sant Marçal.



Segons l'acceptació d'aquest primer vehicle, Autocars dels Penedès i Castellers de Vilafranca no descarten poder fer un altre disseny per a un nou vehicle d'aquí a un temps.

Text i imatges: http://lamalla.net/castellers/actualitat/article?id=198143

Imatge de l'autocar de la Colla Vella dels Xiquets de Valls: http://www.collavella.com/images/bus/buslateralportal2.jpg

Comentaris

Anònim ha dit…
Haurem de parlar amb el Cots Alsina...
Anònim ha dit…
que a les comarques Tarragonines , la tradició castellera està arraigada des de fa molt de temps ès un fet diferencial que els caracteritze, però aixó no vol dir que ens haguem de "mimetitzar" i copiar-los estenen la seves costums a la resta del territori Català i fen castells per totes bandes. Si axís ho fan a la llarga serà nomès una "moda" que es veurà a qualsevol lloc de Catalunya i perdrà la "personalitat".
Anònim ha dit…
els castells són els castells, però la resta (geganters, bastoners, diables...) no podem perdre l'aspiració a millorar la nostra situació actual, bastant trista si em permeteu dir-ho...
Anònim ha dit…
Ostia!semblen els autocars dels equips de futbol de primera fila...
Anònim ha dit…
Avui en dia ningú discuteix l'arrelament de la sardana, i no és res més que un experiment de laborataori extret de l'Empordà i aplicat amb èxit arreu de Catalunya com "la dansa nacional".
El mateix podríem dir de les havaneres i altres "exemples" reconeguts com a símbols nacionals, com la senyera, els segadors i el mateix onze de setembre. No entenc ara aquesta abersió en vers als castells.
Tan de bo estessin tan estesos els balls de diables!
Anònim ha dit…
Lamentablement els balls de diables no estan gaire estesos....