'La Mostra' 2008 - 19a Fira de Teatre Infantil i Juvenil: del 14 al 18 de maig, a Igualada



La Mostra – Fira de Teatre Infantil i Juvenil és el mercat d’arts escèniques per a tots els públics de les terres de parla catalana, que té lloc anualment a Igualada.. La 19a edició es celebrarà del 14 al 18 de maig de 2008.

L’objectiu principal de La Mostra és la difusió de les millors produccions catalanes de teatre infantil i juvenil per tal de proveir la programació dels municipis del territori de parla catalana. No obstant això, La Mostra dedica també atenció a una selecció del millor teatre infantil i juvenil de la resta de l’Estat i d’altres àmbits europeus.

Per tot això, La Mostra s’ha convertit en un punt de trobada excel·lent per als professionals del sector – tant per a l’exhibició com per a la compravenda d’espectacles – i alhora en una gran ocasió per gaudir en família dels millors espectacles per a tots els públics.Actualment participen a La Mostra una selecció de 50 companyies que presenten les seves últimes produccions, ja siguin de carrer o bé de sala -entre elles, els cerverins 'Fadunito', amb el seu espectacle '3G', que actua el diumenge 18 de maig a les 12 del migdia, a la plaça de l'Ajuntament-.



Història de la Fira

La primera Mostra de teatre neix a Igualada el 1990, impulsada pel Moviment Rialles de Catalunya, delegació funcional d’Òmnium Cultural. Des de llavors gairebé totes les edicions s’han celebrat en aquesta mateixa ciutat.

En un inici La Mostra estava dirigida per Rialles, però després de la creació de Fundació Xarxa l’any 1995, La Mostra passa a ser guiada per aquesta associació. Paral·lelament, el mateix any neix de la mà de Rialles una segona mostra a la ciutat de Cerdanyola. L’objectiu d’aquestes dues associacions és proveir als seus voluntaris, que programen espectacles infantils a les més de 90 ciutats de Catalunya, de material adient per acostar el millor de les arts escèniques als infants de Catalunya.

A partir de l’any 2006 s’obre una nova etapa. Per voluntat de l’Institut Català de les Indústries Culturals de la Generalitat de Catalunya (ICIC), amb el suport de l’Ajuntament d’Igualada i el compromís de la Fundació Xarxa i de l’Associació Rialles, les dues fires de teatre infantil de Catalunya (Igualada i Cerdanyola) s’unifiquen en una de sola a Igualada, amb una única direcció artística confiada a la companyia Vol-Ras (Joan Segalés i Joan Faneca), ajudats per Agustí Coll de Xarxa i Eulàlia Ribera de Rialles.



Comentaris

Anònim ha dit…
Si teniu canalla, no us la perdeu. Activitats per tot arreu, i bona part de franc!
Anònim ha dit…
La gran família passejarà pels carrers de Zamora el dia 25 de maig a les 12h en una de les fires més importants a nivell estatal, ENCUENTROS TE VEO 2008

http://www.te-veo.org/
Anònim ha dit…
Com ha acabat tot el tema de les representacions de Xarxa al teatre de la passió???
Anònim ha dit…
Dimoni, La Xarxa de Cervera sols pot fer dues representacions al Gran teatre el darrer trimestre d'aquest 2008.
Es una pena no poder fer-ne més, però es veu que és preferible pagar altres coses com poden ser el lloguer de les torres de llum de la darrera representació del teatre per adults.
Quant ha costat el seu lloguer?
No es podia fer l'obra 15 dies més tard que no calia llogar-la?
I
quant ha costat l'penultima obra representada? (lloguer + dos dies calefacció...)
Felicitem als gestors
Anònim ha dit…
És una llàstima, doncs les representacions de La Xarxa són èxit segur!